utorok 7. decembra 2010

Úvodom


Hutnícka technológia a jej história patrila vždy medzi moje obľúbené témy. V objavovaní jej postupov som za týmito technologickými postupmi videl vysokú technickú úroveň našich predchodcov.
Na najrôznejších konferenciách a seminároch sa práve veľmi často riešili otázky aká technológia bola použitá a akým spôsobom naši predchodcovia riešili najrôznejšie technologické otázky, napríklad pri výrobe, alebo rafinácii kovov. Sám som si povedal, že sa pokúsim popísať technológie, ktoré sa ešte pred pár rokmi využívali a dnes sú prekonané, nepoužívajú sa a tak je podľa mňa dobré ich zaznamenať. Možno o niekoľko desaťročí nebudú predmetom diskusií a je celkom možné, že sa nájdu aj také, ktoré niekoho budú inšpirovať.
Musím sa však priznať, že prednášky mám v elektronickej forme na rôznych zanikajúcich nosičoch /napr. diskety/ a je len otázka krátkeho času, že zaniknú úplne. Je tu však internet, ktorému som tieto moje prednášky a články vo forme blogu ponúkol. Plne využívam aj bohatý fotografický archív z technológií 20. storočia.
Čítajte možno Vás to zaujme.
Richard Kafka

1 komentár:

  1. Dobry den prajem, v prvom rade sa Vam chcem podakovat za krasne spracovanu stranku!Velmi podrobne informacie a prehladne obrazky. R
    ada by som sa spytala,ci neviete nieco viac o budove amalgamácie v Štefanskej hute na SR. Aký typ pece bol v budove umiestnený, resp. niečo viac o procese amalgamácie v danej oblasti. Dakujem pekne.

    OdpovedaťOdstrániť